dinsdag 30 december 2014

noël

Tot en met kerstavond heb ik gekookt, gekookt en nog eens gekookt.
Een feestelijk diner op lokatie voor 100 gasten, een feestelijke lunch voor 80,
kerstdiner voor mijn kleine mademoiselle,
mijn prêt à porter kerstdiner en toen moesten we zelf nog iets eten...
Heerlijk werken in mijn geweldige nieuwe keuken!

Kerstavond met lieve vrienden, drankjes, eten en muziek.
Lekkere vis, goede mayo & toast,
Een gevuld kwarteltje met kastanje, appel, salie en walnoten.
Aardappelgratin voor de amdemoiselles.
Mooie kazen, en voor de zoetekauwen: Zazi's favoriete girdlebirster van Nigella.


Terwijk ik kookte bakte, bouwde & versierde kleine dametjes koekhuisjes ...



We aten een feestelijk kerstontbijtje met fluweelzachte cake,
Lola's favoriet! 


Mijn moeder nam haar represailles,
nadat ik haar in de Libelle verweten had dat ze geen heel kerstdiner kon timen.
Ze chefte voorgerechten, zelfgetrokken ossenstaartsoep, ribstuk met paddestoelen en ook nog toetjes.
Op tijd en heel erg lekker.


2e kerstdag keek ik weemoedige Franse films, dronk de champagne op en at lumpertjes.
Minstens zo geslaagd.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten