maandag 9 juni 2014

Aller-retour Antwerpen

Voor mijn verjaardag kreeg ik dit briefje:

Carotte,

Hou je 7 juni vrij? Dan gaan we iets leuks doen.. Liefs Kika

En zo stapte ik afgelopen zaterdag met een grote beker goede koffie op de trein naar Antwerpen:
Dat station alleen al, wat prachtig..


We drentelden wat door de stad, vonden een visjuwelier, prachtige kaaswinkel.
Dronken een superlekkere ijsthee en pakten toen een taxi.
We gingen lunchen bij The Jane.
Deze prachtig verbouwde kapel.
Bovenin aan de bar.


Overal stillevens van groenten, een rij met potten zuur in allerlei kleuren.
Stoere mannen, veelal getatoeëerd, in een g-star denim outfit.
Gastheren, koks, een sommelier.
En allemaal met dat weemakende Vlaamse accent.
Of we vast een met citroen geranium geinfuseerd glaasje ijswater wilden.
Allée, heel graag!
Met veel liefde en aandacht serveren ze en leggen graag alles uit.
Wij kozen allebei een Gin-Tonic, een van de 6. Met een pincet werden ze voorzien van de juiste kruiden & bloemblaadjes door diezelfde stoere mannen




We hadden een leren placemat en een zacht leren etui voor ons bestek.
Een glimmend plaatje met logo voor de vieze lepels & messen
en verder werd alles geserveerd in fijne porseleinen schaaltjes en bakjes.


We namen 6 gangen....

Burrata met 5(!) soorten tomaten, basilicumcrème, olie..

Een romig gerechtje met asperges, paling, eetbare bloemtjes..

Makreel met quinoa, hangop, radijsjes, geranium..

Een soepje met krab en mousseline van aardappel

Een stoofje van varkenswang met voorjaarsgroentje en gnocchi

En toe een droomtaartje van chocolade met rozen, pistache en koperkleurig pecankruim.

Wow!

Ik heb expres geen foto's geplaats van het eten, mijn kiekjes doen deze lekkernijen geen recht. Je ziet hieronder nog net de koperglans op het leeggegeten bord.


We hebben van boven het restaurant en de keuken bewonderd,
vonden dat we boven wel zo relaxed zaten te lunchen.
Ga zeker naar het toilet, daar had ik wel een prachtige foto van maar die heb ik per ongeluk ge-delete. Nu moet ik wel terug. 
En vergaap je even aan de wijnkelder.
Volgende keer neem ik ook champagne in zo'n prachtige coupe.

Wij zijn daarna teruggewandeld naar het centrum,
door mooie wijken en langs bijzondere winkeltjes.
Crashten op een terrasje met ijskoude perrier.

Na deze feestlunch was een perfect diner voordat we de trein weer ingingen een portie Vlaamse frieten met Andalouse saus en een garnalenkroketje.


Wat een fijn verjaardagscadeau!
Als bij terugkomt in Amsterdam niet één of ander fucker mijn fiets had gestolen was het een perfecte dag geweest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten