maandag 2 april 2012

Napolitaanse paastaartjes- 6 stuks

Deze paastaart is zoooo lekker:
toe ik voor deze luxe reclamefolder werkte was dit zeker een van de hoogtepunten van mijn bestaan.
Ik ga binnenkort een hele partij kleine taartjes bakken en wilde even de hoeveelheden testen.
Ik maakte van het hele recept de helft klaar.. Alle bereidingstijden blijven hetzelfde, alleen de oventijd wordt 45 minuten.
Ik wilde de taart in een cupcake blik testen, maar aan huis gekluisterd miste ik de gemakken van ons kookatelier.
Niet getreurt, ik heb altijd veel rozenkopjes bij de hand.
Ik maakte de helft van de risotto klaar, de helft van het deeg,
Roerde de helft van het ricotta mengsel door de nog lauwe risotto (ja met melk en al ipv de dooiers her en der in het recept gebruikte ik hele eieren. 1 door het deeg en 2 door de ricotta.

Oven voorverwarmen, kopjes ingevet.

Rol het deeg dun uit en steek er rondjes uit zo groot als de bovenkant van de kopjes.
Snijd er een klein hartje uit, totaal overbodig maar zeer decoratief.

Verdeel je deeg dan in 6 gelijke balletjes. rol ze rond uit en duw ze in de kopjes.

Verdeel het ricotta-risotto mengsel over de deegbakjes en leg de dekseltjes er los op.

45 minuten op 180 graden in de oven

Et le voila! Ze zijn koud het lekkerst. Met veeeel poedersuiker.
Serveer ze in...

Of uit het kopje!

En zo'n hele taart is natuurlijk ook geweldig vanzelfsprekend, maar stukken minder charmant.

1 opmerking:

  1. 2 zielen 1 gedachte. Hoewel ik die van jou mooier vind. Gr, Gerry
    http://gewoonlekkergewoon.blogspot.com/2012/04/rijstpuddingtaartjes-toscaanse-stijl.html

    BeantwoordenVerwijderen