maandag 6 april 2020

Pasen


We blijven alles vieren. 
De lente die nog steeds doorgaat, dat we zo goed bezig zijn samen dat 
dat akelige virus controleerbaar blijft. 































Dus ik strijk een mooi kleed, bloemen op tafel. Zend mijn boodschappenelfjes op pad en duik de keuken in. 












































Eieren, lentegroen & vis
Dat is voor mij paaseten.

Bij het ontbijt, lees Brunch ga ik proberen de Turkse Cilbir na te maken, 
gepocheerde eieren in knoflookyoghurt met spinazie.
En dan zelf van dat zachte brood proberen te bakken.
Met nog meer lekkere dipje; doperwten-munt dip met feta, zachte humus,
Labne met rozenblaadjes & sumak.
Een mooi kaasplankje. 
Een stukje Italiaans paasbrood; Colomba toe. We hebben er een met kersen & chocolade, ohlala. 





Voorjaarsbloemen & bloesemtakken






Als diner:

Gegrilde asperges met een gepocheerd ei en verse voorjaarskruiden.
Rillette van makreel, gerookte zalm met bosuiblini's.
kwarteleitjes met een sesam-zout-tijm dip
Lekker knapperig brood, zoute boter

Als hoofdgerecht eventueel een stukje lam, maar de kruidigheid van vers gebakken paddestoelen met een witte bonenpuree of een aardappelpuree is ook heel lekker.
Geroosterde tomaatjes, raapstelen en/of daslookpesto

En zoet. 
Rabarber met cheesecake of een romige yoghurttaart
Rabarber-yoghurttaart met aarbeien & rozenwater
Tarte au citron of een appel-rabarbercrumble
Shortbread met chocolade



Dit feestelijke menu had ik graag geserveerd met Pasen in ons mooie restaurantje in de haven aan de Sloterplas.

Ik zal recepten delen van de week.
Ik ga de Cilbir testen. 

Een blogje met dips: de doperwten-feta, de labne en de makreelrillette
en dan zelf een lekker platbrood bakken.
In mijn BBQ boek staat een recept voor yoghurt-pita broodjes dat ook prima in de oven te bakken is. 

En rabarber, pocheren of compôte maken.
En dan met het sap een verjaardagscocktail.
Want naast dat het Pasen is ben ik ook nog jarig. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten