dinsdag 5 november 2013

In de jungle

Een eenduidig constant voorspelbaar bestaan, daar kan ik soms best naar verlangen.
Maar ik weet tegelijkertijd dat ik er na een dag of wat al meer dan genoeg van heb.
Geef me dan toch maar mijn meer dan onrustige bestaan.
Als free-lancer met één onregelmatig inkomen, veel vaste lasten, 2 opgroeiende pubers is het vooral een steady inkomen dat ik mis. Is er geld?
Soms is het even feest, open ik fluitend alle kleuren enveloppen en kunnen we uit eten of op reis, maar nog veel vaker is er weinig tot niets.

Ben ik blij als we eerste levensbehoeften kunnen aanschaffen, de auto blijft rijden en ik weer ergens een supersale heb gevonden. Maar hoe de vlag er ook bijhangt. Leef als een koning.
Met alle etenswaren die ik zakelijk binnensleep en de extravagantie kruidenvoorraad die ik bezit kunnen we van een zak aardappels nog een week copieus eten, dat valt dan wel weer mee.
Ik voor zie in mijn luxe artikelen behoefte door mijn lieve vrienden glamoureus te entertainen en krijg dan  wel eens een Chanel lipgloss toegeworpen of wat fijne bijoux.
Ben een kanon geworden in het on-line spotten van de allerbeste kleding koopjes, laatste model coole sneakers, vintage en design-imitaties.
Loop langs alle nieuwe hotspots, spel de menu's, proef de sfeer en drink er alleen een kopje koffie.
En als je de schoenen gepoetst houdt en aan het eind van de dag de markt op blijft gaan voor toch die geweldige bloemen. Dan houden we ons hoofd altijd wel boven water.

Om ook een ander de winter door te helpen,
's winters eet je goedkoop het lekkerst.
aardappels, kool, gehakt en ik weet een magisch weekvullend menu
paar wortels, bouillonblokje, prei en een beetje olie
peper, zout, yoghurt, knoflook, uitje, boter, bloem, eitje
We zitten nog steeds niet op een boodschappenlijstje van 10 euro

burgers met coleslaw
aardappelgrating
gehaktbrood met worteltjes in het zuur
aardappels uit de oven met gehaktballen
stamppotjes
soep mét balletjes
hartige taart
en sandwiches; boterhammen met de lekkerste leftovers
beetje zuur, stukje vlees, groen...

En als al die kolen en knollen uit je eigen moestuintje komen zit je helmaal geramd, pricewise...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten