zaterdag 10 november 2012

Voor mijn vriendinnen

Copieus verwennen, dat was het plan. Weken tevoren een datum geprikt, dan kon ik lang mijmeren over het perfecte menu om de vriendschap te vieren. Maar de weken verstreken en de laatste dagen was er weinig ruimte voor gemijmer en er gebeurde wat me nooit gebeurt, ik had een complete culinaire blackout. Bizar...Ik besloot de dag tevoren dat het niet uitmaakte. Een zak chips en een fles wijn is ook goed.

Maar gelukkig kwam op de feestelijke dag zelf het licht terug. Ik grabbelde door mijn voorraadkasten, reed naar de Haarlemmerstraat... Ik stroopte Caulils, Meeuwig, Het Vlaamschbroodhuis en de poelier af. Nog een rondje natuurwinkel en het kwam goed:

Zilver gepoetst, linnen op tafel, glazen glommen, kaarsen aan. À Table!

Grès de Soulangeé met zoute nootjes en kwarteleitjes met sesamzout.

Champagne met pâté van Diny, een stuk ganzenlever en rode ui geconfijt in Banyuls azijn

Toen fazantenboutjes gestoofd met pastinaak, wortel, rode ui, kaneel, kardemon, steranijs & rozenblaadjes met krokant gebakken fazantenborst.
Heerlijke rode wijn..
Daarbij een waterkerssalade met sinaasappel & granaatappel

Toen lekkere kazen met vijgenbrood & crackers

Als sluitstuk margaritaijs met en zonder aardbeien. Dat alles in geweldig gezelschap.
Mission accomplished

1 opmerking: