zaterdag 11 februari 2012

vriesvoer

En dan is het opeens echt weer eens koud,
net nadat ik mijn dikke wollen kleren achterin de kast heb geschoven,
opgelucht dat ik voor de dametjes niet alvast dikke dure snowboots kocht.
Klaar was om me over te geven aan de lente, de eerst krokusjes met mij..
Voorjaarseten, daar was het tijd voor, liefst Aziatische met veel groen & kruiderij.

En dan opeens mijn stoutste dromen, IJS, echt & veel!!
Schaatsen in Uitdam! Fikkie stoken, een eigen ijsbaan en uitzichten uit de laatste 'national geographic on ice'
Warme choco drinken en erwtensoep... en weer erwtensoep, en nog een bakje...
Dat schaatsen blijft leuk, de teleurstelling dat je na 10 jaar pauze niet weer even flitsend over het ijs gaat was redelijk gauw vergaan. Zachtjes toeren is mijn lot. Maar wat te koken..
Je bent moe, koud en wil iets warms naar binnen slobberen, fraaier kan ik het echt niet zeggen.
Veel aardappel-prei soep met als basis een stevige kippenbouillon,
Gewoon pasta met rode saus, maar dat als extra'tje een flinke lepel hottie sambal tomaat.
Zoete aardappelsoep met curry & zachte witte broodjes met worst.
En dat restje wildstoof kan ook wel uit de vriezer.....

Gaan wij nog een rondje...Joehoe....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten