maandag 10 oktober 2011

weekendhapjes

Als er niet zoveel hoeft en je mademoiselles in hun tweede huisje in de campagne verblijven kun je eten & drinken wat en wanneer je wilt.
Een kopje koffie en een eitje in de morgen.
Nog een koffie van de favoriete koffiebar en een krantje tijdens het taartenbakken.
Totaal vergeten te lunchen, lekker door de stad lopen struinen op zoek naar boeken over eten in alle vormen & maten.
Ik heb namelijk een geweldig voorstel gekregen en denk nu dag & nacht over mijn ideale boek.

Maar de dag ging verder, ik eerde de herfstzon met een IJbokje of 2 op het terras van brouwerij 't IJ,
snakte naar leverworst van mijn favoriete slager voor erbij.
Bezocht lieve vrienden met hun pasgeboren spruit en kookte met hun boodschappen een fijn avondmaal.
Vierde de verjaardag van "monsieur", de zakelijke mannelijke tegenhanger van Madame Charlotte met een hapje & een drankje.

Na veel slapen en een koffie met mijn favoriete kaneelsiroop van monin
werd ik de volgende dag langzaam wakker op de markt van 1001 smaken.
Ik at er als brunch een heerlijk gestoomd broodje met Chinees varkensvlees, hoisin saus, komkommer, lenteui & sambal

Toen bracht ik mijn doodzieke externe harde schijf naar de zondagsdokter, haalde dames op in hun landhuis, keek Alice in Wonderland van Tim Burton & genoot van de perfecte plaatselijke Chinees. De loempiaas met eend waren nog net zo lekker als eerder. Loom, voldaan en dolgelukkig met mijn geredde beeldmatriaal van de laatste jaren reden we 's avonds terug naar ons appartement in de stad. Het was met recht een heerlijk weekend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten