dinsdag 23 augustus 2011

Japanese Delight

Lieve Charlotte,

Je hebt nog een fijne lunch of diner van me te goed!

???

Voor je verjaardag...

Oh ja, maar ach, druk, gedoe, toestanden, perikelen.

Het was er niet meer van gekomen.



Houd dinsdag maar vrij! Ik verwacht je kwart over 1 voor de Hema in de Ferdinand Bol straat....

OK!

Hema, dat zou een broodje bij Tjin's kunnen worden, lekker,

maar zit op het pleintje naast de Pilsvogel niet iets Frans waar je copieus kunt lunchen?

Ze (vriendin in kwestie) heeft het ook wel eens over een geweldige Thai daar in de buurt...

Verder ben ik er niet meer zo bekend in de Pijp



Daar is de jongedame, we lopen dié kant op!!

Ze ziet er keurig opgedirkt uit, gelukkig heb ik ook nog wat hakken en een lippenstiftje aangeschoten.

We gaan richting rivierenbuurt, oh jee, het zal toch niet..

Nee, dat is echt een heel eind lopen, dan spreek je toch meer die kant op af...



Maar we lopen dat nieuw uitziende restaurantje op de hoek voorbij,

voorbij de bloemstal.

Nu doorlopen naar de Maasstraat zou echt heel flauw zijn.

Oh lala, we gaan er echt heen.

Die hoge toren die zijn stemmingswissellingen aangeeft in kleuren.

Ik wil er ALTIJD al heen, maarja indien geld, geen tijd,

indien zin, geen geld. Dat werk.

Aanbevolen door kenners, je moet echt eens daarheen gaan, 't is gewoon de beste van de stad.

De parkeerplaats-achtige entrée maakt het stukken minder sprookjesachtig.



Dan lopen we de lobby in, daar zijn nog opties...

De trap op naar le Ciel Bleu, neen! rechts het terras op, nee.

Daar in de hoek, bij die oosterse tekens. We gaan echt, echt, eten bij yamazato.

Het Japase restaurant in het Okura hotel.



We worden uit onze jassen geholpen,

en met uitzicht op een Japanse tuin op onze plaatsen geholpen.

Krijgen van de dames in kimono een warm stomend handdoekje om onze handen schoon te vegen.



Ik knijp mezelf even in mijn arm.

Wat geweldig, wat een cadeau!! Ik ben nu al volmaakt gelukkig,

en dan heb ik nog geen hap gegeten.

1 opmerking:

  1. O ja, Yamazato is echt geweldig als je een keer authentiek japans wilt eten. Ik ben er nu 2 x geweest en weet nu al wat ik (ooit) een 3e keer ga nemen.

    BeantwoordenVerwijderen