donderdag 21 juli 2011

le restaurant



Ik hield al van eten & drinken. Bakte uitbundige taarten voor iedere verjaardag.
Het hongerige puber zijn & een hardwerkende moeder hebben maakte dat ik al vroeg zo nu en dan achter de pannen schoof.
Mijn ouders zijn vlak voor mijn geboorte bijna naar Frankrijk geëmigreerd en kookten het liefst zoals hun bijna buurvrouw tante Jeanne. Knoflook, tomaten en tijm fleurden het gemiddelde karbonaadje flink op.
Mijn jaren als keramiek, geschiedenis & kunstgeschiedenis student fleurde ik op met kopjes koffie en bier slepen. Bladen vol.
Het grote café werd een restaurant, ik leerde wijn & champagne ontkurken.
Werd van de counter de keuken ingetrokken bij een Italiaanse delicateur, na honderden kratjes tomaten & peterselie snijden kon ik koken van 1 tot 300 man.
Keek met veel plezier in de pannen bij restaurant Lof.
Maakte van de catering van de Rode Hoed een ruim zelfvoorzienend instituut.
Heb genoten van Het Rijk van de Keizer, de lokatie, de droom die erachter zat, er was helaas geen plek voor 2 eigenzinnige zielen.
Kwam tot bezinning achter een bureau maar schreef recepten voor over de hele wereld.
Besefte dat mijn passie voor stylen, shoppen, eten, koken en ontwerpen misschien wel eens 1 geheel zou kunnen worden.
Begon een prachtige culinaire webwinkel die langzaam tot bloei komt,
Mijn fortuin ligt nog immer aan het eind van de regenboog dus scharrel ik op diverse vlakken mijn culinaire centen bij elkaar.
Vond inmiddels een kookatelier vanwaaruit dat wel heel prettig gaat.
Droomde al jaren van een strandtent en zet door toeval en vriendschap opeens mijn eerste voorzichtige pasjes als restaurateur aan het water. Mijn eigen strandtent aan de haven.
Het weer doet niet heel leuk mee, maar toch barbecueden we al, vierden een aantal feestjes.
Op 10 minuten fietsen van het kookatelier, ben je op vakantie aan de groot mokumse binnenzee.
Als de zon straks ook beseft dat het zomer is hoop ik de ijsjes en de zoute frietjes niet meer aan te kunnen slepen.
Meng ik kannen ijsthee van verveine met citroen & honing. Bak plaattaarten met zomerfruit.
Wij gaan op vakantie naar Mokum aan zee.
Eind augustus kunnen de mademoiselle's vast zeilen, hebben we goudbruine schouders & ruiken we naar een parfum van watermeloen & frituurvet. En het leven is goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten