maandag 3 mei 2010

stamppot

Wat een takkeweer, waar blijft die lente nu? Het wordt tijd dat we eindelijk lekker van 's morgens vroeg tot 's avonds laat buiten kunnen banjeren.
Nu ben ik mijn warme sokken maar weer gaan zoeken, mijn vers ontkiemde groentenplantjes staan te rillen in hun wijnkistje en ik roer de verse groene blaadjes maar door een warme troostende puree.
Aardappels gekookt, fijngestampt met wat boter, room en een beetje citroen. Flink op smaak gemaakt met zout en peper.
2 Bosjes grofgesneden raapsteeltjes, 2 handen geblancheerde tuinbonen en een eetlepel zachte blaadjes bonenkruid erdoor en last but not least uitgebakken biologische spekjes.
Opgekruld op de bank naar binnen gelepeld en ik heb weer een koude natte dag doorstaan. Morgen maar een pannetjes stoofvlees opzetten denk ik......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten