woensdag 1 juli 2009

als het warm is

Mijn oncontroleerbare aanbod om te pas en te onpas voor iedereen eten te fabriceren zit soms mij zelfs in de weg. Zoals mijn aanbod laatst om even een taartje te bakken. Maar het was snoeiheet en benauwd. Dan kun je wel eeuwigdurend last hebben van beroepsdeformatie. Maar soms is het gewoon te veel.
De dag tevoren lagen alle opties nog open, een Charlotte met citroen-yoghurt vulling kon nog prima een nachtje opstijven in de koelkast. Die lemon merenque als ik die dezelfde dag 's morgens bijtijds zou maken, dan was hij koel genoeg om te serveren tegen de avond. Een kersenclafoutis werd het tegen de lunch. Moest ik wel snel ergens kersen vinden, die zijn momenteel geweldig. En dan allemaal nog even ontpitten. Misschien tussen 2 recepten door? Ja,ja,ja....
Ach de aarbeien zijn ook perfect dus straks bak ik een bladerdeegbodem met vanillesuiker, ik klop een lekkere mascarponemousse die ik er koud opschep, met de verse aardbeien en wat ragfijn gesneden munt.
Maar intussen stond ik ter verkoeling met mijn voeten in het zwembad. Het werd toch echt tijd om op de fiets te springen naar mijn afspraak. Tsja, zet nog steeds klam van de hitte de oven maar eens aan.
Ach lang leve het zomerfruit, met een klein stukje omfietsen via die avondwinkel met die enorme collectie Ben & Jerry's; heel lekker vanilleijs met bramen en aardbeien. Een prima dessert. ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten