woensdag 15 april 2020

groenten en fruit pakket

Ik bestelde een verrassingspakket groenten & fruit bij de Lindenhoff 
Dat was een welkome afwisseling met menu's bedenken en dan boodschappenlijstjes schrijven. 
Ik loop normaalgesproken graag zelf door de winkel of over de markt. Laat me daar inspireren en kook er dan iets lekkers mee.
Voorlopig doe ik geen boodschappen. Dit pakket was een welkom cadeau. 















































Wat maakten we voor lekkers?


  • Een salade van de geroosterde bieten met appel, gemengde groene sla en feta (die we zelf al in huis hadden)
  • We roosterden de topinambour; aardpeertjes en serveerden die met de rest van de sla en een frisse salsa verde met onder andere de munt en de tuinkers uit het pakket.
  • Van de krieltjes maakten we een aardappelsalade die we garneerden met veel tuinkers. 
  • Ik maakte een rabarber-crumble, mijn verjaardagstaart met de appel en de rabarber die we er extra bij bestelden.
  • Ik sneed dikke frieten van de knolselderij, roosterde die in de oven en serveerde er aïoli bij van mayonaise, gepofte knoflook en yoghurt
  • Van de bloemkool die erbij zat maakten we de cauliflower mac & cheese van een paar blogs terug.

Ik heb nog een bleekselderij en een paar mooie uien, die ga ik in een tomatensaus stoppen die de rest van de dag mag pruttelen en serveer met polenta denk ik. Maar het zou ook de topping van een pizza kunnen worden.
Als bijgerecht roerbak ik de radicchio, die serveer ik met een dressing van granaatappelmelasse en sinaasappel, verse granaatappelpitjes & bladpeterselie. 



Nu wil ik heel graag een verrassingspakket van de toko.

Ik denk dat ik de mademoiselles maar even heel lief aankijk. 
En ze zelfgemaakte garnalendumplings beloof.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten