vrijdag 29 augustus 2014

aan zee

Omdat ik voor mijn boek On Fire alles op een vuurtje kook
en ze bij een van mijn favoriete restaurants aan zee een geweldigeArgentijnse barbecue hebben gebouwd was het een geweldig goed idee om een pop-up barbecue restaurantje op het strand te openen.
Iets met veel vis.



We grilden alles op dit houtskool verslindende monster:


Vooraf
 gegrilde groenten met romesco saus, 
gamba's met aïoli, 
scheermesje met knoflook-peterselie dressing, 
pittige salade met gegrilde inkvis wat slablaadjes en 
lekker brood met grassige olijfolie


Als hoofdgerecht 
een hele Dorade of zeebaars van de gril met salsa verde, 
gepofte zoete aardappel met yoghurt, bousui en groene tabasco, 
gegrilde verde ananas met rode peper  
en een sinaasappel-couscous salade met veel verse kruiden



Toe citroentaart; een echt Franse 'tarte au citron' , ik heb eindelijk het perfecte recept gevonden.
      Of watermeloenijs met een strawberry margarita saus.


Een heleboel recepten staan ook in mijn BBQ boek, dat kun je hier kunt bestellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten