donderdag 6 maart 2014

en papier

Je ligt wat te schrijven, cruised op het worldwideweb. En vindt een boek. Zo schoon!

Ooit runde ik een zomerrestaurantje in de Hortus en voor een opening daar maakte de directieassistente corsages van krantenpapier. Zo mooi, ik wilde er één en ze ook leren maken...
Er was echter nog veel meer dat ik me eigen wilde maken.
De papieren bloemen gingen op de lange baan.
Maar nu vond ik dit boek. En gaf het mezelf cadeau!

Het lag hier mooi te wezen, nu nog actie. Ik sprak mijn mama. Oud textiel & tekenjuffie en vertelde van mijn plannen. Ach kind..verzuchtte ze. Zoals bij veel andere woeste plannen.
Dat deden wij vroeger op de academie ook allemaal. Nou oma,
kom maar door dan. Woensdagmiddagcursus.
Crêpe papier, lijm, scharen, ijzerdraad, beetje waterverf en gaan.
Het is verslaven leuk.

En allemaal dankzij dat prachtige boek:
Paper to Petal van Rebecca Thuss & Patrick Farrell.
Nog even oefenen dan kunnen we voor een zomers feest voor iederen bloemenkronen & kettingen maken. Ga ik snel weer verder fröbelen..








Geen opmerkingen:

Een reactie posten