zaterdag 2 februari 2013

Aan de vrachtwagen

In een nawinters Parijs, fris & regenachtig, op tour. Van must-see naar hot-spot en terug. Vandaag trekken we langs het Louvre..
Ik kom net uit DE droomwinkel voor keukenbenodigdheden, waarover later meer... Ik soes nog een beetje na over de nèt niet aangeschafte koperen 1 persoons bakvormpjes.
Vandaag is ons gewenste lunch- noem het maar brunchplekje ergens aan een vrachtwagen; één van de foodtrucks die Parijs rijk is. We hebben er in een geweldig charmant buurtcafé nog net 1 koffietje ingemikt en de laatste croissant door vijf gedeeld. We steken snel onze neus bij Colette om de hoek, kopen een handzeepje ter waarde van een klein Ethiopisch dorpje, bekijken een dromerig interieurwinkeltje.
En belanden dan op de winderige biomarkt, onze eindbestemming, zal hij er staan?
Ja! De chocoladebruine truck is er, inclusief de charmante Frans-Canadese eigenaar, taco's nemen we! Met pulled pork en met kip. En dan die burgers, we nemen er 2. 1 ervan heet ' the dude'. Met mijn nieuwe vlijmscherpe mesje snijd ik de burgers in vijf stukjes en we vallen aan, lekker!!
Ondanks de tochtige hoek, vormen zich langzaam flinke rijen. Chique, hip en local door elkaar. Allemaal licht verheugd omdat wij weten waar we moeten zijn voor dit lekkers.
Geweldige foodtruck... Met inmiddels 4 man personeel en een eigen kookboek waarin het recept van die superburgerbroodjes; zelfgebakken! Dat boek gaat mee naar Amsterdam. Ik verheug me nu al op het weerzien. Op een zachte lentedag.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten