donderdag 18 oktober 2012

Gebroeders Hartering

Eindelijk ging ik eten in dat restaurant waar ze zonder blozen hart, merg en andere incourante lichaamsdelen serveren. In goed gezelschap, ook dat nog...
Menu van de dag, hoe minder ik hoef te kiezen hoe beter. Glaasje rabarbersiroop met champagne om te beginnen, heel fijn!
Eerste waren flinterdunne scheermesjes, rauw, met chiliolie. Heerlijk, maar echt een bekpestertje, want een piepklein portie.
Toen beloofde het menu kalfshersentjes en kalfsballen.. Kijk! Daar kom ik voor...
Waren de ballen op ofzoiets... De kroketjes van de hersentjes met mosterd waren lekker, maar helaas niet zo spannend als gehoopt.
Mijn vegetarische vriendin kwam er erg bekaaid af deze gang met een schoteltje geroosterde paprika.
Hoofdgerecht was een erg lekker duifje met linzen. En een goed stuk vis voor zij die geen vlees wensen. Er was ook een heel verleidelijk stuk rund in de aanbieding, maar het supplement daarvoor was net zo duur als mijn oppas deze avond. Dat liet ik aan me voorbij gaan, maar het bot met veel merg niet.
Wat een feest! De andere dames waren er niet zo van gecharmeerd dus ik heb met plezier dat bot leeggekloven. Verre van charmant, soit.
Met geconfijte citroen & zeezout. En het goede brood dat ze serveerden.
Er waren prima wijnen en toe crème brulée of kaas.
Lekker gegeten en door al dat merg met brood had ik genoeg gegeten.
De rest van de dames doken thuis echter nog de koelkast in om de laatste trek te stillen, dat zou niet moeten hoeven voor een dinertje dat dusdanig aan de prijs is.
Maar ik ga zeker terug en dan wil ik hart, gefrituurde graten en ballen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten