woensdag 12 september 2012

Sweet memory

Mijn leukste studententijd, al Amsterdam ontdekkend. Onbeperkt toegang tot ateliers met de matrialen van mijn dromen. Café'tje om de hoek met goedkoop bier en een geweldig bakkertje waar ik 2 x per week iets mocht kopen van mijn budget. Jaren later, inmiddels werkende vrouw dweepte ik er met de films in het Franse consulaat. Ondekte ik Holtkamp en de broodjes van Panini. Versgebakken focaccia met bijvoorbeeld zoete ui & fontina, gegrilde aubergine met zachte mozzarella, salami's.... En nu vind ik mezelf hier opeens weer terug.
Hoek Prinsengracht-Vijzelstraat. De nieuwe balletles van mademoiselles is hier vlakbij.. Sfeervol naast de eeuwigdurende metroafgravingen zijn de broodjes na al die tijd nog net zo lekker.
Ik hoop zó dat hun proefles bevalt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten